O nas
Zarząd Mienia m.st. Warszawy jest Jednostką budżetową Miasta o zasięgu ponad dzielnicowym, realizującą zadania związane z zarządzaniem i administrowaniem nieruchomościami, wykonywaniem czynności dotyczących spadków nabytych przez m.st. Warszawę (w tym również nieruchomości pochodzących ze spadków, położonych poza terenem Miasta Stołecznego), oraz powierzonymi do realizacji przez ZMW zadaniami inwestycyjnymi o charakterze ogólnomiejskim, w tym m.in. dotyczącymi utrzymania administrowanego zasobu jak również zadaniami z zakresu budownictwa komunalnego, czy pomocy społecznej.
Do najważniejszych zadań Zarządu Mienia m.st. Warszawy należą:
- Wynajem powierzchni w obiektach oraz wydzierżawianie gruntów.
- Administrowanie lokalami mieszkalnymi pochodzącymi ze spadków przeznaczonymi do wynajmu.
- Sprawowanie nadzoru nad wykonywaniem umowy o zarządzanie obiektem i terenem Pałacu Kultury
i Nauki w Warszawie. - Sprawowanie nadzoru nad wykonywaniem umowy o partnerstwie publiczno – prywatnym z Krajową Izbą Gospodarczą w ramach projektu „Centrum Kreatywności Targowa”.
- Współpraca z Biurem Rozwoju Gospodarczego m.st. Warszawy w ramach realizacji projektu Warszawskiej Przestrzeni Technologicznej – Centrum Przedsiębiorczości Smolna 4.
W ramach zadań realizowanych na potrzeby Miasta Stołecznego Warszawy, Zarząd Mienia m.st. Warszawy administruje Warszawskim Pawilonem Architektury „Zodiak”, a także kompleksami nieruchomości pozostałymi po likwidacji przedsiębiorstw komunalnych, w tym między innymi kompleksem przy ul. Sokratesa 15, ul. Myśliborskiej 53 oraz ul. Marywilskiej, a także niektórymi miejskimi nieruchomościami przeznaczonymi na cele realizacji inwestycji, w tym obiektami przy
ul. Ogrodowej 28/30, ul. Kasprzaka 22, Placu Żelaznej Bramy 1 „Hala Gwardii” oraz położonymi
w międzywalu rzeki Wisły przy ul. Wał Miedzeszyński 375 oraz 391.
Nadzór nad Zarządem Mienia m.st. Warszawy sprawuje Biuro Mienia Miasta i Skarbu Państwa Urzędu m.st. Warszawy.
Załącznik do uchwały nr LXI/1732/2005 Zarządu m.st. Warszawy z dnia 28 października 2005 r.
STATUT
Zarządu Mienia m.st. Warszawy
Zarząd Mienia m.st. Warszawy, zwany dalej Zarządem działa, w szczególności na podstawie:
1) ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 zpóźn. zm.),
2) ustawy z dnia 15 marca 2002 r. o ustroju m.st. Warszawy (Dz. U. Nr 41, poz. 361 z późn. zm.),
3) ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148 z późn. zm.),
4) ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2004 r. Nr 261, poz. 2603 z późn. zm.),
5) niniejszego statutu..
1.Zarząd jest jednostką organizacyjną m.st. Warszawy nie posiadającą osobowości prawnej, prowadzoną w formie jednostki budżetowej.
2.Siedzibą Zarządu jest Warszawa.
3.Nadzór nad działalnością Zarządu sprawują organy m.st. Warszawy w zakresie ich kompetencji.
1. Do zakresu działania Zarządu należy, w szczególności:
1) wykonywanie czynności związanych z zarządzaniem mieniem polikwidacyjnym, w tym:
a) przejmowanie mienia od dotychczasowych użytkowników oraz szczegółowa inwentaryzacja przejętego mienia,
b) przygotowanie koncepcji wykorzystania powierzonego mienia,
c) zabezpieczenie powierzonego mienia przed uszkodzeniem lub zniszczeniem,
d) dokonywanie okresowych przeglądów powierzonego mienia oraz możliwości jego zagospodarowania,
e) planowanie dochodów i wydatków związanych z zarządzaniem mieniem.
2) przygotowanie mienia polikwidacyjnego do zbycia,
3) przeprowadzanie remontów bieżących oraz dokonywanie zakupów inwestycyjnych związanych z zarządzanym mieniem,
4) dokonywanie zakupów na cele remontowe i inwestycyjne,
5) realizacja zadań inwestycyjnych w zakresie gminnego budownictwa mieszkaniowego oraz innych zadań inwestycyjnych wskazanych przez Prezydenta m.st. Warszawy.
2. Prezydent m.st. Warszaw}' może powierzyć Zarządowi wykonywanie innych zadań z zakresu zarządzania składnikami majątku m.st. Warszawy.
1. Zarządem kieruje Dyrektor przy pomocy zastępców, w liczbie niewiększej niż dwóch i głównego księgowego.
2. Zarząd jest pracodawcą w rozumieniu przepisów prawa pracy.
3. Czynności w sprawach z zakresu prawa pracy wobec pracowników Zarządu dokonuje Dyrektor.
4. Czynności w sprawach z zakresu prawa pracy wobec Dyrektora dokonuje Prezydent m.st. Warszawy.
Do zakresu działania Dyrektora należy, w szczególności:
1) zapewnienie prawidłowego funkcjonowania Zarządu i kierowanie jego działalnością,
2) reprezentowanie m.st. Warszawy wobec władz, instytucji, organizacji oraz osób trzecich, w granicach udzielonego przez Prezydenta m.st. Warszawy pełnomocnictwa,
3) składanie w imieniu m.st. Warszawy oświadczeń woli w zakresie praw i zobowiązań majątkowych do wysokości kwot określonych w planach finansowych, na podstawie udzielonego przez Prezydenta m.st. Warszawy pełnomocnictwa.
Organizację i zasady funkcjonowania Zarządu określa regulamin organizacyjny nadany przez Dyrektora.
1. Zarząd prowadzi gospodarkę finansową i rozlicza się na zasadach przewidzianych dla jednostek budżetowych.
2. Podstawą gospodarki finansowej Zarządu jest roczny plan finansowy, obejmujący dochody i wydatki.
3. Zarząd posiada odrębny rachunek bankowy.
4. Zarząd prowadzi dokumentację zgodnie z obowiązującymi przepisami. Zmian w statucie dokonuje się w trybie właściwym dla jego nadania.